Nieuw Zeeland in vogelvlucht - Reisverslag uit Kangaroo Valley, Australië van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland in vogelvlucht - Reisverslag uit Kangaroo Valley, Australië van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg Jitske

22 December 2015 | Australië, Kangaroo Valley

Lieve allemaal, 

Weer even een update, dit keer vanuit het regenachtige Kangaroo Valley, Australie. 

Mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland heb ik doorgebracht in Auckland, hier heb ik mijn eerste couchsurfing ervaring opgedaan. En ik moet zeggen, dit was een bijzondere. Ik zal het maar kort samenvatten met: 3 bulldogs, een wiet lucht in huis en mensen met een verhaal. Couchsurfers zijn trouwens mensen die gratis en voor niets hun bed of bank aanbieden voor reizigers. Dit doen ze puur voor de ervaring, het leren kennen en ontmoeten van nieuwe mensen. Natuurlijk wilden Tessa en ik deze kans niet aan ons voorbij laten gaan, maar 1 nachtje op dit adres was voor mij genoeg. Dus op naar de stad, waar we kennis gemaakt hebben met het hostel leven. Slapen op een kamer met nog 4 anderen waaronder een 71 Japper van 1.60. Hij fietst op zijn fietsje heel Nieuw Zeeland door en wilde daarnaast ook nog 10-tallen foto's maken van mij en Tessa. Maar goed,  het hostel leven bevalt me daar in tegen beter. Je maakt erg gemakkelijk contact en we hebben deze dagen o.a. doorgebracht en opgevuld met een Argentijn, Indonesier, Engelsman en een bezoekje aan Waiheke Island.  

Ik kijk met een grote glimlach terug op dit eerste avontuur. Hier nog even een vogelvlucht Nieuw Zeeland:
Lifter meegenomen - lifter afgewezen - gelift - voor het eerst couchsurfen - links rijden - hellingproef - free camping - campervan - wild plassen - tattoo (tessa) - berg rijden - penguin zien - op een kamer slapen met een Jappanner van 71 - naar een zwembad gaan om te douchen - wine tasting - op het station gevraagd worden of we hulp nodig hebben omdat we op toeristen lijken - kayakken - mountainbiken - hiking - wassen in een meer - binnenlandse vlucht - 15 uren op een vliegveld hangen voor een vlucht van een uur - zakmes (goed) gebruiken - op straat zitten voor wifi - koffie drinken in een cafe voor wifi, wc of stroom - in een drugshuis slapen - op een gaspit slaan totdat ie het doet - sterretje in het raam - airbnb - hostel - dubbel trapleuning glijden - gestoken worden door een beest - soep met stokjes eten - ontbijten in de skytower - bier drinken in de hostelkamer met uitzicht op de skytower - de dag plukken en genieten!

Afijn, inmiddels aangekomen in Australie, waarbij dit nieuwe avontuur al stressvol begon (iets met vergeten van code's, creditcards, mobiels en paspoorts). Hier hebben Tessa en ik helaas voorlopig afscheid van elkaar genomen. We hebben een top tijd gehad, maar het is ook goed om ook onze eigen wegen te gaan. Mijn eerste dagen heb ik doorgebracht in Sydney. Waaronder een bezoekje aan het Oprah House, Harbour Bridge en Bondi beach natuurlijk niet kon ontbreken. Gisteren ben ik aangekomen op mijn WWOOF (Willing Workers on Organic Farmse) adres in Kangaroo Valley. Dit is een klein dorpje 3 uren vanaf Sydney. Ik ben terecht gekomen in een gezin met 3 kinderen van 19, 18 en 12 jaar. Ze hebben een accomondatie, 16 hectera grond en ik mijn eigen caravan met een wombat als holbewoner. Vandaag was mijn eerste werkdag gehad die begonnen is met het voeren van de kippen. Daarna nog wat tuinwerkzaamheden verricht waarna ik vervolgens met moeder en dochter naar de stad ben gegaan om kerst inkopen te doen. De komende tijd zal ik hier spenderen en voor de liefhebber, dit is de website www.cystalcreekmeadows.com.au. Ik heb hier trouwens volop wifi, dus er kan (eindelijk)  geskypet worden! 

Voor nu, iedereen een hele fijne kerst en alvast een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2016 gewenst. 

Veel liefs, 
Jitske

  • 22 December 2015 - 13:32

    Mem:

    Hee Jits, top! jij vermaakt je wel ;)
    Mooi dat je het zo treft bij het gezin waar je nu bent!
    Suc6 nog met beesten voeren en tuinieren haha
    We miss you.. and love you!! xx
    Enjoy!
    Leafs en dikke kroep fan heit en mem

  • 22 December 2015 - 17:29

    Jouke En Magriet:

    Hoi Jitske,
    Vakantie eerst voorbij en nu aan het werk, super hoor en eindelijk kunnen skypen met het thuisfront!
    We wensen jouw vanuit een regenachtig Twijzel fijne en gezegende kerstdagen toe en een gezond, reislustig jaar toe.
    Liefs en een dikke knuffel

  • 23 December 2015 - 17:03

    Mem:

    even check

  • 23 December 2015 - 17:16

    Klaas En Griet De Haan:

    Dag jitske, wij wensen je mooie en gezellige kerstdagen en een voorspoedig nieuwjaar en blijf genieten.
    hartelijke groeten van buurman en buurvrouw.

  • 23 December 2015 - 20:17

    Kornelia Kp:

    hoi jitske hoe gaat het daar hep je daar naar je zin hoe warm is het daar wij missen jou
    heel erg groetjes kornelia enklaaspieter en wij missen jou met ons gaat het heel goed goede veenstdaagen gelukigniewjaar

  • 27 December 2015 - 20:29

    Wim En Kp :

    hallo jitske hoe waren jou kerstdagen? heb je ook lekker gegeten? wij wel
    en heb je al een leuke kerel ontmoet?op de hermanshoeve is alles goed.
    heb je nog plannen voor oud en nieuw of blijf je lekker thuis? wij missen jou heel erg hoor
    aukje bokma heeft gezegd dat na je reis mag je weer hier terug komen!!! hoera hoera hoera!!! wij schrijven later wel weer eens een berichtje naar je toe alvast een goed 2016 wim deknatel en klaaspieter van dellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 19610

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 15 Mei 2016

Backpacken

09 November 2012 - 15 April 2013

Curacao

Landen bezocht: