Nog niet naar Azië! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu Nog niet naar Azië! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu

Nog niet naar Azië!

Blijf op de hoogte en volg Jitske

13 Januari 2016 | Australië, Blue Mountains

Hoi volgers, 

Inmiddels zijn de zonnige feestdagen weer voorbij! Anders dan gewend, maar niet minder leuk. Eerste kerstdag begon goed. Bij het openen van mijn caravan deur lag daar een grote sok gevuld met cadeautjes waaronder een real Australian cap. Na een gezamenlijk ontbijt met de familie Warren, vertrokken we opgetut en afgeladen met champagne richting Milten. Hier konden we aanschuiven aan een voor 25 mensen keurige gedekte tafel. Als nieuwe vreemdeling in deze familie werd ik met open armen ontvangen. Ik werd rondgeleid op de boerderij met maar liefst 400 hectare grond. De vader van Sophie, 79, melkt hier nog iedere dag trouw zijn koeien, overigens wel met hulp van zijn (klein)zoon. Hij vertelde trots over de gang van zaken en ook ik deelde mijn koeien kennis en showde de melkrobots van mijn oom. Na dit k(g)oeie gebeuren zijn we richting zee gereden voor een verfrissende swim! Helaas bij thuiskomst kreeg deze kerstdag een vervelend staartje. Lulu de hond had constant absences. De familie heeft daarom besloten om hem te laten inslapen om hem uit zijn lijden te verlossen.

Tweede kerstdag wordt hier boxing day genoemd. Iedereen is te vinden in het winkelcentrum aangezien er hoge kortingen zijn. Wij zijn deze dag nog maar even gezellig bij de ouders van Sophie gebleven.

New years evening heb ik doorgebracht in Sydney. In de trein er naar toe heb ik kennis gemaakt met een heuse Aboriginal. Hij kwam Sophie, Max en mij 2 uren lang gezelschap houden waarbij 'af en toe' de wiskey fles uit zijn tas werd gehaald en aan de keel werd gezet. De Aboriginals zijn de eerste inwoners van Australië en deze stam heeft een tragisch geschiedenis. Deze meneer behoorde tot de gestolen generatie. Bijzonder was dat hij aan het einde van de treinreis ging staan, mij een handkus gaf om me vervolgens te verwelkomen in zijn country. Waarom dit bijzonder was of meer hierover, check google!

Eenmaal in Sydney hebben we de taxi gepakt naar het appartement waar we verbleven, bij een vriendin van Sophie. Met uitzicht op zee, gelegen aan Bondi en 2 minuten lopen naar het strand, had ik niets te klagen. Nadat ons een heerlijk uitgebreid 3 gangen menu werd voorgeschoteld en we het vuurwerk van 21.00 vanaf het balkon hadden bekeken, ben ik met zoonlief vertrokken naar Sydney centrum. Hier hebben we ons een weg gebaand door ruim 4 miljoen mensen om ook een glimp van het vuurwerk te kunnen opvangen. Onder de harbour bridge hebben we kunnen genieten van dit knallende spectacle.

Op een tweedaagse trip naar Canberra met moeders en dochters na, wordt er af en toe ook nog wel wat gewerkt. Dit varieert van grasmaaien tot fruit plukken en van jam maken tot keuken verven. Jitske zou Jitske niet zijn om dit laatste niet helemaal VLEKkeloos te laten verlopen. Bij het verzetten van de trap, was ik eventjes vergeten dat ik hier net de volle verfpot op had gezet. Natuurlijk zat ik eronder van mijn haar tot aan mijn tenen, inclusief ondergoed. Gelukkig kon er spookachtig om gelachen worden en is het resultaat van de keuken om door een ringetje te halen.

Ik ontdekte dat dorpsgenootje Bas en studiegenootje Eline in de buurt waren. Zo impulsief als we zijn zaten we een uurtje later gezellig aan de koffie en een overheerlijke chocolade fondue als lunch. Wat een klein wereldje is het toch! 

Inmiddels zit ik in de Blue Mountains waar ik vandaag 2 fantastische tracks heb gelopen. Na 3 dagen vrij vertrek ik morgen weer naar '(t)huis'. Zo kan ik het wel bijna noemen. Ik heb de caravan al mogen inruilen voor een eigen kamer in huis. Tsja, ik verveel me nog niet! Daarom ook maar besloten om hier nog een maandje langer te blijven. In het kader van 'nu we er toch zijn'. Over de invulling van hoe of wat heb ik nog geen idee. Ook zal ik alleen naar Azië vliegen aangezien Tessa haar vlucht niet heeft gewijzigd. Maar dit zal ook wel weer op zijn pootjes terecht komen! 

Jullie de pootjes daar nog heel? Na het ijsspectacle van afgelopen week!

Dit was het voor nu!

Veel liefs,
Jitske

  • 13 Januari 2016 - 17:31

    Jouke En Magriet:

    Hoi Jitske,

    Hier hebben we de pootjes heel kunnen houden, bij ons zit de verf klus er ook weer op en slapen we inmiddels riant beneden.
    Je hebt de verf hopelijk al weer uit je haren☺️. En het bevalt je prima daar zo te horen.
    Fijn hoor. Enjoy your staying there and have A lot of fun and work A big hug oet Twizel

  • 13 Januari 2016 - 17:47

    Heit En Mem:

    Leave Jits,jou thuis is hier hoor!! (haha) maar fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar.
    En wat weer een belevenissen :) je bent van alle markten thuis! je neemt een potje jam mee??
    Die willen we hier ook wel eens proeven!
    dikke tut heit en mem



  • 13 Januari 2016 - 19:25

    Grytsje:

    Hahaha.. sinds wanneer ben jij zo begaan met dieren...
    Geniet van nog een maandje Australië! Dikke tutterd!!

  • 14 Januari 2016 - 00:19

    Marit :

    Wat een verhaal Jitske. Super leuk om te lezen !
    Groot gelijk dat je nog een maand langer blijft.
    Jammer nou dat je 2e kerstdag niet flink bent wezen
    Shoppen met die hoge kortingen ;) ik wist het wel, haha !

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt !

    Liefss Marit

  • 14 Januari 2016 - 18:55

    Janine Melessen:

    Hoi Jitske,

    Wat leuk dat je het naar je zin hebt, mooi weer zo te lezen. We missen je heel erg hier bij de Hermanshoeve. We hopen dat je het nog naar je zin hebt en dat je hier dan weer terug mag komen om te werken ;). Veel plezier de komende tijd, goede reisdagen!

    Groetjes, KP & Janine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 19610

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 15 Mei 2016

Backpacken

09 November 2012 - 15 April 2013

Curacao

Landen bezocht: