Slik, time to say goodbye - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu Slik, time to say goodbye - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu

Slik, time to say goodbye

Blijf op de hoogte en volg Jitske

21 Februari 2016 | Taiwan, Taipei

Lieve allemaal, 

Daar ben ik eindelijk weer. Ik moet wachten op het vliegveld dus ik kan mijn tijd weer mooi opvullen door het schrijven van mijn spectaculaire belevenissen van de afgelopen weken. Goed, daar gaan we dan!

Op een mooie zomerse ochtend werd ik door mijn biologische klok gewekt rond de klok van 7 uur. Vaak loop ik dan lenzenloos richting de toilet voor een plasje, zo ook deze ochtend. Na het doorspoelen blik ik nog een kleine werp in de pot. Tot mijn grote schrik zie ik daar een donker groot gevaarte. Aangezien ik alleen maar een plasje had gepleegd, kon dit niet afkomstig zijn van mij. Zo blind als ik lenzenloos ben, schoten er al mooie plaatjes van grote vogelspinnen door m'n hoofd. Maar na vluchtig inzoomen, kon ik gelukkig een vreugde sprongetje maken. Het was maar een kikker! Zo dapper als ik ben, heb ik deze (gillend) gevangen en vrij gelaten in de vrije natuur.

Naast kikkers, zweeft hier nog meer gedierte rond. De mooiste vogels in verschillende kleuren en maten. De wombat, de kangaroo en ook stond ik op een dag oog in oog met een heuse slang toen ik stoer stond rond te     zwaaien met de wipesnipper. Deze  heb ik dan ook gelijk maar als wapen gebruikt, waardoor de slang al sissend in de struiken verdween. Het spotten van een krokodil en een haai is me gelukkig bespaart gebleven, wel heb ik een echte rodeo show bijgewoond. Zelf heb ik me op de rug van een paard gewaagd en een mooie tochtje door de bergen 'gegaloppeerd'. Wie had dat gedacht, ik word nog eens een echte dierenvriend. Ik ben ook al de beste maatjes met Birtie, de nieuwe hond in huize Warren. Al valt de toilet training ons wel zwaar. We vinden nogal vaak een plasje of donker gevaarte op de vloer.

Afijn, genoeg over beesten en donkere gevaartes. Mijn tijd in Australië zit er helaas alweer op. Ik heb 2 fantastische maanden gehad bij een geweldig lieve familie. Samen met mijn Canadese collega heb ik heel wat werk verzet in en rond het huis. Daarvoor in de plaats heb ik ook zoveel terug gekregen. Ze hebben me met alle warmte ontvangen in hun gezin en me (bijna) volledig ingeburgerd. Wekelijks ging ik gratis naar de Engelse lessen die gegeven werden in een kerk een dorpje verderop. Ze zorgden voor mijn insure, zodat ik zonder pardon de auto mee kon krijgen. (Ik ben inmiddels een pro in links rijden. Het enige wat me nogal eens overkomt is dat ik aan de verkeerde kant instap). Ook het koken was elke dag een feest. Wijn, muziek en dansen. Om een lang verhaal kort te maken, hier het leven met de familie Warren in vogelvlucht:

Sound of music - Ed sheeran - Christmas - Lulu - Milton - Wine - Dinner - Garden - Moa - Weeding - Painting (incl. myself) - Kitchen - Grape fruit - Marmelade - Sydney - New years - Firework - Operah (winfrey) house - Nieuwjaarsduik - Snorkeling on new years day - Beach - Birtie - Otto - Felix - Chickens - Kayak - Horse riding - Trees adventure - Mountainbiking - Canberra - Movies night - English (lessons) - In the house - Caravan - Goeiemorgen - Wombat - Kangaroo - Toilet frog - Snake - Rodeo - Scared the egg - Dress up for max goodbye dinner - Kangaroo valley show - Keys - Wedding - Rolling on the river - Karaoke - Fun - Happy - Crazy - Lovely - Warm - Singin - Dancing - Welcoming feeling!

Tsja, en toen was het gisteren time to say goodbye. Dit was wel even slikken nadat je zo'n lange tijd zo intensief met elkaar bent opgetrokken. Maar zo nuchter als ik ook weer ben, het is goed zo. Hoewel ze me nog een baan aangeboden hebben en ik nog wel een jaartje mocht blijven, heb ik toch maar gekozen om weer op avontuur te gaan. Het is fijn en veilig om een langere tijd op een goeie en vaste plek te zitten, maar ik wil toch nog wat meer uit mijn reis halen dan alleen Kangaroo Valley. Helaas had ik nog wel even dikke pech om vanuit dit mooie plaatsje naar Sydney Airport te reizen. Er waren werkzaamheden op het spoor waardoor de treinen niet reden. Er was geen andere oplossing dan een rib uit mijn lijf te betalen aan een 3 uur durende privé busrit. Maar goed, inmiddels onderweg naar Azië. Zo crimineel als ik eruit zie werd ik tijdens de douane controle eruit gepikt voor een volledige scan. Machine in, machine uit, gefouilleerd en alsof dat nog niet genoeg was kwam er nog een volgende security me volledig scannen. Helaas moest ik ze teleurstellen en kleurden alle lampen keurig groen. 

Het leuke aan het vliegen met China Airlines is dat ik de enige blanke ben. Ik word dan ook als een echte koningin behandeld en kreeg maar liefst 2 zitplaatsen toegewezen. Hierdoor kon ik de gehele reis uitgestrekt, met uitzicht op de sky, genieten van mijn vlucht. Maar deze luxe mocht niet baten, van slapen is niks terecht gekomen en ik heb weer heel wat films verslonden. Nu zit ik in Tawain te wachten op mijn overstap naar Bangkok. Nog een vlucht van 3 uurtjes en dan ben ik op de plaats waar mijn volgende avontuur van start gaat. Ik heb een hostel geboekt voor de eerste nacht, wat de reis me daarna zal brengen is nog een grote verassing! Ik heb globaal een route gemaakt, maar ik ben de flexibiliteit zelf. Dit kan dus nog spontaan veranderen. Van wat ik gelezen heb zal Azië eerst een hele cultuurshock worden. Ik ben benieuwd hoe ik dit alles ga ervaren, maar laat het rustig op me afkomen en ik heb er heel veel zin in.

Ohja, helaas heb ik niet heel veel foto's gemaakt (iets met telkens camera vergeten). Ik hoop in Azië weer wat meer kiekjes te knippen. 

Hoe gaat het met jullie? 

Tot snel en een dikke tut.

  • 21 Februari 2016 - 22:25

    Jan Sikkema:

    een heel goede reis verder.

    groeten van de Sikkema Kornhorn

  • 22 Februari 2016 - 08:53

    Ellen:

    Fijne tijd daar Jits.....EN foto's maken
    Mooie dingen mag je beleven

  • 22 Februari 2016 - 12:32

    Heit En Mem:

    Hee leave! weer mooi geschreven hoor! en ja afscheid nemen is altijd lastig... maar geniet van je volgende avontuur! nu al weer heel wat meegemaakt hoorde ik al.. ;) have a good time there!!!
    Dikke kroep xxx heit en mem

  • 22 Februari 2016 - 14:58

    Nicolien:

    WHOEHOEE! Nu gaat je avontuur pas echt beginnen, leuk hoor. Maak ook ff een foto van je reisschema, ben wel benieuwd wat je allemaal van plan bent.
    Echt fantastisch te lezen dat je aan het genieten bent en het leuk hebt. Zo hoor ik het graag.
    Ik heb het volste vertrouwen in je!
    Travel save!
    Dikke tut werwerom!

  • 22 Februari 2016 - 20:33

    Jouke En Magriet:

    Hoi Jitske,
    Hier in Twijzel alles prima! Met je Mem Emmen doorkruist voor heerlijke warme bontjassen die we niet hebben gekocht wat oom Jouke dan wel heel jammer vond ! Mooie dierenvel voor de open haard en dat voor een prikkie.
    Verder was het heel gezellig met je Mem en voor herhaling vatbaar.
    We wensen jouw daar een hele gave tijd en veel plezier in Azië en maak er wat moois van.
    Hier missen we jouw humor en je aanwezigheid dus stuur maar gauw een heerlijke mail weer!
    Doei lieve Jits

  • 22 Februari 2016 - 21:10

    Grytsje:

    Hoi Leave!!
    Wat een prachtige verhalen.
    Bedankt. Leuk om te lezen en je beleeft van alles!! Echt super.
    Dikke kroep uut Drachten!! Zet m op en geniet vooral van de prachtige schepping!
    Tuut Grytsje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 19595

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 15 Mei 2016

Backpacken

09 November 2012 - 15 April 2013

Curacao

Landen bezocht: