Uh, hello Bangkok! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu Uh, hello Bangkok! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu

Uh, hello Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Jitske

28 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Beste toppers,

Ik weet niet waar te beginnen, in zo'n korte tijd alweer heel wat meegemaakt. Maar Azië is in 1 woord fantastisch! Nadat ik het vorige verslag geupload had, raakte ik op de airport al snel in gesprek met een Nederlandse meid, Noor. Toen we eenmaal in Thailand geland waren, hebben we onze visum geregeld en deelden vervolgens samen een taxi naar Bangkok centrum. Een avontuur op zich aangezien de taxi chauffeur de meter niet wilde aanzetten. Uiteindelijk een bedrag afgesproken (wat achteraf veel te hoog was, maar goed dit zijn beginnende backpackers foutjes), dropte hij ons op Kha San road, de backpackersstraat van Bangkok! Shock, van het vredige Kangaroo Valley naar een crazy big city. De scooters, auto's, tuktuk en Thaiziaten vlogen me om de oren. Daar sta je dan, bepakt, bezakt verbaast, verdwaasd en geen idee waar je heen moet. Afscheid genomen van Noor en vervolgens gingen we beiden opzoek naar ons eigen hostel. Al lopend en zoekend liep ik door deze mega straat, een goeie prooi voor de vele oplichtingspraktijken die hier plaatsvinden. Hier had ik me goed in ingelezen, dus hopend dat ik hier niet de dupe van zou worden. Iets wat wantrouwend liep ik rond en om de 10 sec. werd ik door een tukchauffeur aangesproken. Na 20 afgewezen te hebben kwam er opnieuw iemand naar me toe. Hij wilde me wel voor 20 baht (50 cent) naar mijn hostel brengen. Prima deal dacht ik, met alle tassen hijste ik mezelf de tuktuk in. Eenmaal geïnstalleerd checkte ik nog even of hij me echt voor 20 baht naar mijn hostel ging brengen, maar nee, er kwam al een map tevoorschijn en hij wees het informatiecentrum aan! First this, then hostel. En ja, raak! Dit zijn 1 van de vele scams die tuktuk chauffeurs uithalen. Ze droppen backpackers eerst ergens anders en krijgen daar weer geld voor, allemaal 'onder 1 hoedje' spel. Maar goed, ik gaf aan dit niet te willen. De vriendelijkheid zelve was opeens verdwenen en geen ritje voor 20 baht voor mij. Prima, hup de tuktuk weer uit en opzoek naar een andere oplossing. Uiteindelijk na heel wat vragen is een oud mannetje met me meegelopen. Toch lastig om hem te vertrouwen, helemaal toen we een nogal creepy straatje inliepen. Maar op hoop van zegen dat het goed zou komen, waagde ik het erop en zag ik uiteindelijk toch een uithangbord met HERE hostel erop. 

Eenmaal in het hostel, wat er keurig, retro en incl. glijbaan uitzag, was Minke Verhoeve de volgende persoon die na mij incheckte. Als jij niet Nederlands bent? En jawel, een dutch girl! Nog kamergenootjes ook en 's avonds zaten we gezellig aan de Pai-Thai met nog 4 andere meiden, uit jawel, Nederland! Na een foot massage, pedicure, face maskertje en een heerlijke douche, was het dan eindelijk tijd om te gaan slapen. De volgende dag de toerist uitgehangen en de welbekende tempels en grand palace bewonderd. Bij 'thuiskomst' een extra bed bijgeboekt, ik kreeg namelijk spontaan bezoek van de enige echte Marijke. Fryslan zo ver weg, maar toch dichtbij. Helemaal toen we de volgende ochtend ook nog aan de praat raakten met een meisje uit Surhuisterveen. Na ons breakfast hebben we afscheid genomen, want Marijke moest gewoon weer de schoolbanken in. Leuk en gezellig om zo even te kunnen meeten, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. 

Samen met Linda had ik voor deze dag de Co van Kessel fietstour geboekt. 5 uren rond scheuren op ons fietsje door de smalste straten, over de snelweg en door de plantages van Bangkok. Arm en rijk liggen hier ontzettend dicht bij elkaar. Een huis van 2 bij 2 gemaakt van golfplaten en bamboo, kan naast een villa staan. Straathonden en katten zie je hier overal en kinderen spelen hier gewoon naast de spoorwegen. Af en toe gaven ze ons een high five wanneer we op ons fietsje voorbij sjeesden. Al met al erg indrukwekkend. 

Ook Marlijn deed mee met de fietstour en later bleek dat we ook nog eens in hetzelfde hostel zaten. Zij en Linda waren ook van plan richting het noorden verder te reizen, dus hebben we besloten onze reis samen voort te zetten. We zijn net 3 dagen in Kanchanaburi geweest en nu zitten we in de 14 uur durende nachttrein richtig Chiang Mai. Ook een belevenis opzich. De stoelen worden omgetoverd tot bed en zo tjoeken we van A naar B.

De treinreis maakt je ontzettend vies. Het is warm, de ramen staan open en er komt ongelooflijk veel stof naar binnen. Ook stinkt het enorm naar vieze uitlaatgassen. Nu begrijp ik waarom de helft van de Aziaten er als tandartsen bijlopen. Maar fijn, gelukkig hebben we Marlijn in ons midden. Zij is ontzettend goed voorbereid met washandjes, natte doekjes, stijltang, fohn, desinfectie middelen, (baby)lotions en olie. Dit is af en toe toch wel even heel fijn, en zelfs voor mij een luxe.

Er valt nog zoveel meer te vertellen over Azië. Iets met toiletten, slippers en monniken, maar voorlopig houd ik het hierbij. 

Tot snel!

Liefs, Jitske

  • 28 Februari 2016 - 11:11

    Jouke En Magriet:

    Hallo lieve Jitske,

    Nou meid hele verhalen uit Azië laat je niet bedonderen he daar in het verre oosten zegt Oom Jouke

  • 28 Februari 2016 - 12:43

    Fokke En Froukje:

    Hoi Jitske,

    Wij lezen een tikkeltje jaloers al jouw verhalen! Wat maak je veel mee, echt knap dat je nu alleen verder bent gegaan! Stoer! Je hebt talent om schrijfster te worden! Machtig! Geniet zolang het kan!.. En tot horens.!

    Groetjes F&F

  • 28 Februari 2016 - 13:06

    Ellen:

    Hoi Jitske
    Wat schrijf je weer mooi
    Wat mag je mooie dingen aanschouwen en beleven!
    Fijne tijd daar
    Groet Ellen

  • 28 Februari 2016 - 13:35

    Heit En Mem:

    Hee Jits!

    Geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt daar!
    Dat beloofd nog wat.. haha
    Leuk dat je die Nederlandse meiden hebt ontmoet, nog veel plezier samen :)
    Pas goed op jezelf

    Tot horens!

    Leafs xxx Heit en Mem

  • 28 Februari 2016 - 16:33

    Janneke & Marcel:

    Heee Jitsiee

    Wat een lang verhaal en wat heb je alweer veel meegemaakt zeg! De foto's op facebook, het ziet er zo ontzettend mooi uit.
    Pas goed op jezelf maar bovenal: Geniet!
    Tot snel x

    Janneke

  • 28 Februari 2016 - 18:55

    Nicolien:

    Jits, je maakt ons wel nieuwsgierig...
    Slippers monniken, vertel!
    Veel plezier!

  • 28 Februari 2016 - 19:53

    Jan En Grietje :

    Hallo Jitske,

    klinkt allemaal goed zo te lezen. maar je mag daar wel voor en achter ogen in je hoofd hebben. denk niet dat wij daar bij jou langs komen.
    Groetjes uit Kornhorn

  • 02 Maart 2016 - 21:06

    Wim En Kp:

    hallo jitske wij hebben jou filmpje gezien met de kippen.en die vonden wij heel erg leuk faggot werd verliefd op die kippetjes daar. wij hebben ook jou kaartje gekregen en die was heel erg mooi. verder hebben wij er erg veel zin in als jij met ons in juni naar het dolfinarium gaat. hopelijk vind je op je reis een leuke man anders willen ik en kp wel een date met jou. veel plezier daar zo en we schrijven binnenkort wel even weer. als je weer terug komt in mei dan vieren we wel even een feestje .groetjes kp en wim en een pootje van faggot.
    ps faggot mist jou ook heel erg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 19610

Voorgaande reizen:

19 November 2015 - 15 Mei 2016

Backpacken

09 November 2012 - 15 April 2013

Curacao

Landen bezocht: