Aan de andere kant van de wereld! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de wereld! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jitske Bijlsma - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de wereld!

Blijf op de hoogte en volg Jitske

22 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lieve lezers,

Na 44 uren reizen zijn we eindelijk aangekomen in Auckland. De reis begon stressvol doordat het erg druk was bij de paspoort- en bagagecontrole. Bijna hadden we ons vliegtuig gemist, maar nadat er werd omgeroepen dat de vlucht CI66 nog 2 passagiers misten, hebben we een flink sprintje getrokken. Een kwartier voordat het vliegtuig vertrok, kwamen we net op tijd de gate in hollen. Op naar onze eerste tussenstop, Bangkok! Vanuit het vliegtuig zagen we hier de mooie zonsopkomst, terwijl jullie in NL in diepe rust lagen. We moesten even een paar uur het vliegtuig uit, waarna we de reis vervolgens konden voortzetten naar Taiwan. Van slapen was natuurlijk niets terecht gekomen, dus ik was erg blij met ons daghotel. Toen we eenmaal in de aankomst hal waren, kon de zoektocht naar het hotel beginnen. Tot onze grote verbazing kwam er opeens een vriendelijke Aziaat naar ons toe. Hij had een bordje in z'n hand met daarop onze namen. Heel fijn, er was dus gewoon een taxi geregeld. In het hotel even een uurtje kunnen slapen en douchen om vervolgens weer naar het vliegveld te gaan voor onze volgende vlucht, Sydney. Vanaf hier konden we door naar Auckland waar we met een taxi naar onze kamer zijn gebracht. Erg leuke ervaring, dat links rijden en rechts zitten. Vanaf morgen kunnen we zelf ervaren hoe dit is. Whaaa...

Na een redelijke nacht met veel regen en onweer (NL is er niets bij), hebben we vandaag de stad verkend. We zouden er met de bus naar toe, maar eenmaal bij de bushalte stopten er een aantal auto's die ons wel wilden meenemen. Uiteindelijk zijn we maar bij een vriendelijk meneer ingestapt die ons naar de stad heeft gebracht. De mensen zijn hier erg aardig en bereidwillig, liften is dan ook geen probleem. In de stad hadden we met 2 meiden afgesproken die we tijdens onze reis hebben leren kennen. Samen hebben we de city walk gedaan die beschreven staat in onze lonely planet. Daarna hebben we samen gekookt in de hostel waar 1 van de meiden verblijft. Gelijk kennis gemaakt met het backpackers leven. Dat beloofd nog wat...

Vanavond hebben we de trein terug naar huis gepakt. Helaas was het eindstation nog 4,5 km vanaf onze kamer. Op het station hebben we nog snel een route kunnen plannen en hier een screenshot van gemaakt. Lang leve google maps, na een uurtje lopen eindelijk 'thuis'.

Morgen kunnen we onze camper op halen en kan de road trip beginnen. Voor nu eerst, weltrusten!

Liefs, Jitske

• 22 November 2015 - 20:31

Jan De Jong:

Oldermachtigst wot een ein fuort ! Wist eins net wost dwaan soest mar dot wurt reisgje mei een camper ol de linkerbaan haha nou succes mei it links riiden....fersichtig oan en folle plezier...

X Jan

• 22 November 2015 - 21:36

Kornelia:

Hoi Jitske,

Mooi dat je goed bent aangekomen!
    en heel veel plezier.
    liefs Kornelia

• 22 November 2015 - 21:51

Kornelia:

mooie foto ik mis nu al mooie dat kan vogen en lezen

• 23 November 2015 - 09:40

Janneke:

Zooo Jits de reis is nog maar net begonnen en nu al vanalles
    beleefd haha! Hartstikke leuk om je verhaal even te lezen zo. Volle plezier en genietse!!!

X

• 23 November 2015 - 18:20

Gryt:

Topper!!

Ik bin beneid nei dien eerste camper ritje;) Komt vast hieldol goed!
    Geniet fon olles. Protte leafs

• 24 November 2015 - 11:30

Mieke:

Nu al een paar dagen aan het links rijden , bevalt het al wat?
    Ben benieuwd naar je volgende update, als jullie al effe in rotaruwa zijn geweest en de heerlijke geuren hebben geroken??

• 24 November 2015 - 15:57

Jouke En Magriet:

Hoi Jitske,
    Wij zijn erg blij dat je veilig aan de andere kant van de wereld bent aangekomen. We genieten nu al van je reisverslag en het smaakt naar meer hoor